Wulai en Shenkeng - Reisverslag uit Wulai, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Wulai en Shenkeng - Reisverslag uit Wulai, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Wulai en Shenkeng

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

26 April 2016 | Taiwan, Wulai

Vandaag begon met een prachtige zon en een lekker ontbijt op het terras. Daarna hebben we de Old Street van Wulai en een museum van de Atayal, een aboriginal stam, bezocht. In feite is Wulai van oorsprong een aboriginal nederzetting. Eén van de vele, want Taiwan telt meer dan 10 aboriginal stammen.
Om 12:30 uur vertrokken we richting kindertehuis Cathwel, in Shenkeng District, Taipei. René stuurde onverschrokken door haarspeldbochten en lichtelijk chaotisch verkeer, zodat we er drie kwartier later al waren.
Eerst hadden we een gesprek met maatschappelijk werksters Cecilia en Emma, waarbij we de laatste informatie over de geboortefamilies van Yasmin en Mickey te horen kregen. Om 15:00 uur was de ontmoeting met Mickey's familie gepland: na 5 jaar zagen we zijn geboortemoeder en -oma weer terug. Zo waardevol voor iedereen!
Hierna nog een kort bezoek aan Shengkeng Old Street gebracht én de beroemde 'stinky tofu' geproefd. Rond 19:30 uur waren we weer terug in Wulai voor een traditioneel diner.

• 26 April 2016 - 18:06

Fam. Van Der Velde:

Weer een mooi bericht. Zijn wel benieuwd al naar de verhalen over de ontmoeting met Mickey's familie. Gaan jullie ook nog de familie van Yasmin bezoeken?
    Hebben jullie daar ook whatsapp? Heb leuke foto's van de honden gestuurd.
    Enne, wat het weer betreft boffen jullie maar. Wij zitten hier in de sneeuw, hagel, natte sneeuw en heel veel regen en vooral erg koud!

• 26 April 2016 - 18:17

Carine Lichtenberg:

Klinkt nu al als een hele bijzondere reis!
    Heel veel plezier nog samen..
    Groet, Carine

• 26 April 2016 - 22:36

Leny Zonneveld:

Hallo lieve mensen, dit is de 2 de reactie hoop dat het overkomt, Fijn dat jullie zo genieten
    prachtige foto's n mooi land, geniet maar van al het moois,hier is het weer ronduit slecht
    met hagelstenen en onweer , hart groet,Leny.

• 26 April 2016 - 22:46

Fam.Venendaal:

Jullie dagen zijn goed gevuld.Interessante tweede dag gehad ,lijkt ons zo.
    Heeft Mickey nog zijn danskunsten laten zien,vast wel! (aan familie)
    De patat frites en bij behoren smaakt daar nog lekkerder zeker!
    Taiwan ziet er mooi gekleurd uit!
    Oma is jaloers,dat jullie een aboriginals stam hebben bezocht.Ik heb vele boekjes over de aboriginals gelezen,want ik vind ze zeer interessant leven(zoals het vroeger was en nù leven)
    Morgen weer een plezierige dag.

• 27 April 2016 - 11:30

Lily:

Wat mooi allemaal, ook de stinky tofu ;-)
    Fijn, Mickey, dat je je geboortefamilie weer hebt gezien. Voor jullie allemaal bijzonder lijkt me. Liefs!

• 27 April 2016 - 19:17

Annelon:

Wauw wat leuk!!!!!

• 27 April 2016 - 22:21

Nena:

Heel gaaf, nog heel veel plezier!x

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011