Goudkoorts - Reisverslag uit Jiufen, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Goudkoorts - Reisverslag uit Jiufen, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Goudkoorts

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

30 April 2016 | Taiwan, Jiufen

Gisteren was het wederom een bijzondere dag. Yasmin en Mickey claimden eerst ruim de tijd voor uitslapen en chillen (niet onbelangrijk met al het heen-en-weer gereis en de indrukwekkende ontmoetingen). Vervolgens een korte strooptocht door de straatjes van Jiufen. Superleuk; je komt oren en ogen tekort. ;-)
Iets na tweeën was het dan toch weer tijd voor opnieuw een reis. Wat zijn we blij met de auto! Dit keer reden we in 1,5 uur (met de navigatie om de files heen) naar Taoyuan in het westen. Hier ontmoetten we voor de tweede keer Mickey's geboortemoeder. Van 16:00 tot 21:00 uur zijn we bij haar thuis geweest. Hoe bijzonder is dit... Zelfs voor Cecilia en Emma, die er ook weer bij waren, was het een unieke ervaring. Mickey wil niet dat ik er meer over schrijf, maar ik moest wel vermelden dat één van de cadeautjes die hij kreeg een set gouden speelkaarten was.

Goud is het thema van deze dagen... Jiufen maakte ooit deel uit van een mijnbouwgebied, waar naast steenkool ook goud werd gewonnen. Het hoofddoel van vandaag was dan ook het Gold Museum, een soort openluchtmuseum van gebouwen, machines, spoorrails, etc. uit de periode vóór 1970. Uiteraard waren er ook exposities met gouden voorwerpen. Mickey kreeg het er warm van: "Ooo, wat heb ik opeens last van goudkoorts zeg!"
Voordat we bij het goudmuseum arriveerden hebben we nog een grote tempel bezocht en een stukje langs de grillige kustlijn gereden. Bij Bitou, een bergachtige landtong in de oceaan, hebben we een prachtige wandeling gemaakt. Het was slechts 2,5 kilometer, maar vrij uitdagend aangezien de tocht vooral over trappen omhoog en omlaag leidde.
Rond 18:00 uur waren we weer terug in de B&B. Zojuist hebben we nog een paar souvenirtjes gescoord en heerlijk gegeten bij een uitspanning die we al eerder hadden ontdekt. Vooral hun dumplings zijn ongeëvenaard!

• 30 April 2016 - 16:37

Dagmar:

Ontzettend blij voor jou Mickey dat je deze dag hebt mogen beleven!

• 30 April 2016 - 21:04

Oma Leny:

geweldig zo'n prachtige reis en elke dag weer anders, fijn Micky dat je zo lang met al je familie
    heh doorge bracht , dit moet wel heel bijzonder zijn geweest.Jasmin ik zie wel dat het nu veel indruk op
    je maakt, deze vacantie ,het ziet er ook mooi gezellig uit, geniet er maar fijn van , Oma Leny.

• 01 Mei 2016 - 10:15

Annelies Den Ouden:

Wat is het toch bijzonder om ouders van een Wereldkind (-eren) te zijn. De ervaringen die hebt als ouder zijn zo bijzonder. Een rootsreis is een wel heel bijzondere reis. Een hele fijne tijd gewenst!

• 01 Mei 2016 - 11:26

Vanuit Wezep:

Mickey,jij hebt dé dag in jouw leven gehad !Het gouden speelkaarten cadeau past helemaal bij jou bij jou.Wat toepasselijk.
    Wederom duidelijke mooie foto's.We reizen zo met jullie mee.
    Indrukwekkende tempels heb je daar!En lekkere uitziende dumpingls.

Yasmin,jij maakt zelf zeker ook mooie foto's?...
    Jij beleeft deze reis vast weer anders,bewuster en intensiver dan 5 jaar geleden.
    Geniet maar verder deze vakantie.Je hebt het verdient.
    Morgen ochtend verwachten we Amy(2-05).Gezelig vinde we dat.
    Het weer wordt iets beter hier.
    René,wat een rijervaring doe je nu op daar in Taiwan.
    Zaterdag ,een mooie dag met tante Gerda beleefd in Voorschoten.Donderdag een mooie,indrukwekkende afscheiddienst van de vader van Noor in Spankeren meegemaakt.
    Pieter was er ook bij.We zien hem met Annemarie op 9-05 ,nog voor Moederdag bij ons.
    Elly,Johanna is terug van de vakantie(Peru).We hebben een afspraak voor 11-05.
    Nog fijne vakantie weken gewenst.

• 01 Mei 2016 - 18:43

Anke:

Wat een bijzondere dag weer! Echt een met een gouden randje !!!
    Liefs

• 01 Mei 2016 - 18:43

Anke:

Wat een bijzondere dag weer! Echt een met een gouden randje !!!
    Liefs