Liyu Lake & Taroko Gorge - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Liyu Lake & Taroko Gorge - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Liyu Lake & Taroko Gorge

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

03 Mei 2016 | Taiwan, Hualian

Zondag zijn we vanuit Jiufen naar Hualien gereisd, waar we nu nog steeds verblijven. We hebben de -langere maar mooiere- kustweg genomen: 4 uur reistijd, waar we met de nodige tussenstops en foute afslagen 8 uur over hebben gedaan. Dit was dan inclusief een bezoek aan het National Centre of Traditional Arts. Om 18:00 uur arriveerden we in Starmist B&B, een prachtige locatie aan de rand van de stad, tussen de rijstvelden en met uitzicht op de bergen.

Gisteren hebben we rustig aan gedaan. Rond 11:00 uur zijn we naar een meertje in de buurt gegaan: Liyu Lake. Tegen de tijd dat we daar aankwamen was het gelukkig half-bewolkt, want in de stralende zon is het hier veel te warm. De waterfietsen in zwaan- en eenduitvoering vonden Mickey en Yasmin te kinderachtig, dus kozen we voor gewone fietsen. In een uurtje zijn we heel relaxt om het parkachtige meer heen gefietst. De kinderen blij dat ze een keer niet hoefden te lopen. ;-)

Daarna vonden ze het wel weer tijd om te chillen, dus terug naar de B&B. Na twee uur rust hadden we een afspraak met Dagmar en Patrick, die met hun kinderen eveneens een rootsreis door Taiwan maken, maar dan met gids en bus in omgekeerde reisrichting. Sem zit bij Mickey in de klas, dus ze móesten elkaar natuurlijk wel even zien.
Samen met nog een Nederlands adoptiegezin, twee gidsen en een chauffeur werd een (toeristische) aboriginal dansshow bezocht. Vervolgens hebben we met z'n allen heerlijk gegeten in een traditioneel Chinees restaurant. Leuk om elkaar zo toch nog even te hebben gezien en reiservaringen te hebben uitgewisseld!
Na het afscheid zijn wij nog naar een Night Market geweest, alwaar Mickey twee prijsjes bij elkaar heeft geschoten met een AR15 (= semi-automatisch geweer met plastic balletjes).

Vandaag hebben we één van de toppers van Taiwan bezocht: het Taroko National Park. Op slechts een half uur rijden van Hualien bevindt zich deze spectaculaire kloof met marmeren wanden, grotten, tunnels, bruggen, watervallen, etc. Veel natuurschoon en mooie trails. We hebben hier de hele dag doorgebracht en verschillende trails gelopen. Deels gelopen, moet ik zeggen, want vanwege tyfoon-schade waren veel stukken helaas 'under repair'. Gelukkig was het weer half-bewolkt en waaide het een beetje, want de thermometer gaf meer dan 30 graden aan.

We waren rond 19:00 uur weer terug in de stad, voor traditionele noodles (tip van onze B&B-baas) en een Mc Flurry toe. Ik schat zo in dat morgen weer een rustdag met fietsen wordt...

• 03 Mei 2016 - 23:59

Leny Zonneveld Assendelft:

Hallo heerlijke vacantie gangers, prachtige foto's 'n heel mooi land en stralende gezichten.
    Dat moet toch wel 'n prachtige tijd zijn voor jullie om zo met elkaar te genieten van alles wat jullie meemaken, ik zelf geniet al van de mooie foto's. Hartelijke Groet van uit het kleine kikkerland.
    Oma Leny,

• 06 Mei 2016 - 19:33

Opa En Oma:

Hallo alle vier,
    Amy heeft het naar de zin bij ons.De hele week is het hier warm en zonnig.Héérlijk!
    Genieten jullie nog maar verder en blijf ons verrassen met foto's en reisverslagen.

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011