Tuinen en bergen - Reisverslag uit Câmara de Lobos, Portugal van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Tuinen en bergen - Reisverslag uit Câmara de Lobos, Portugal van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Tuinen en bergen

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

01 Januari 2012 | Portugal, Câmara de Lobos

Lieve familie en vrienden,

Vanaf Madeira wensen we jullie allemaal heel veel geluk, gezondheid, wijsheid en liefde voor 2012!

Het nieuwe jaar is hier ingeluid met een spectaculair vuurwerk boven de hoofdstad Funchal. Dat is echt een fenomeen waar mensen van heinde en verre op afkomen. Er lagen zelfs diverse cruiseschepen afgemeerd om maar niets van het spektakel te hoeven missen.
Wij verlieten echter om 9 uur - tegen de stroom in - de stad, omdat we voorzagen dat de kinderen het niet gingen volhouden. Eenmaal in het hotel vielen ze als een blok in slaap en konden we ze om 12 uur ook niet meer wakker krijgen. Wat vanmorgen tot grote teleurstelling leidde... :-(
René en ik hebben vanaf het terras een fractie van het gebeuren meegemaakt: enorme gekleurde parasols ontvouwden zich aan de hemel. Nog nooit zoiets gezien! Helaas zijn alle foto's mislukt... :-(

Voorafgaand aan de jaarwisseling hadden we gistermiddag een bezoek gebracht aan twee prachtige tuinen, die op de berghellingen hoog boven Funchal zijn gelegen. Voor de tuinen is het niet de beste tijd van het jaar - er staat nu maar weinig in bloei - maar we vonden het toch interessant. Eerst naar de Jardim Botanico, met o.a. vele palmen, cactussen, orchideeën en vogels.
Na zo'n twee uur namen we de kabelbaan - gaaf! - naar de Jardim Tropical in Monte. Deze tuin wint het, wat ons betreft: olijfbomen van 2300 jaar oud, prachtige waterpartijen, een statig landhuis, een uitgebreide Japanse tuin, etc. Fantastisch om daar rond te mogen wandelen!
Na het tuinen-festijn daalden we weer af naar Funchal voor een heerlijke paella. En om iets mee te maken van het feestgedruis, waaronder muziek- en dansgroepen.

Vandaag zijn we de bergen ingetrokken, naar één van de hoogste pieken: Pico do Arieiro, 1820 meter. Het was er prachtig helder; we keken van boven neer op een dik wolkendek. Heel apart! Vanaf dit punt start een mooie wandeling naar de volgende piek (Pico Ruivo). De afstand hemelsbreed valt mee (5,6 km), maar als je het traject ziet...
Vol goede moed gingen we op pad. Al snel ging het steil omlaag en omhoog, maar wel over een vrij goed aangelegd pad met touwen als beveiliging langs de afgronden. Wat een magnifieke panorama's!
Na drie kwartier vond René het echter welletjes; vanwege zijn hoogtevrees leek het hem niet verstandig om door te lopen. Hij keerde met Yasmin terug en ik ben met Mickey nog een stukje verder gelopen. Uiteindelijk zijn wij ook omgekeerd, terug naar het startpunt. Helaas niet helemaal uitgelopen, maar wat een bijzondere tocht!

• 01 Januari 2012 - 23:00

JAn Van Der Velde:

Wat een mooie foto's!! Groet uut HEngelo. OOk van de hond.

Groeten, JAn

• 03 Januari 2012 - 20:42

Oma Leny:

Prachtige foto's ,ik geniet er nog steeds van. de jaar wisseling werd hier ook mooi gevierd
    met prachtig siervuurwerk niet zoveel van dat geknal. Het was echt mooi en leuk al was ik
    alleen. groetjes tot over 4 dagen Oma Leny.

• 05 Januari 2012 - 10:11

Lily:

Die Pico do Ariero, prachtig!!!

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!

veel liefs,
    Lily (net terug uit Berlijn)

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011