Kort voor vertrek - Reisverslag uit Taoyuan City, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Kort voor vertrek - Reisverslag uit Taoyuan City, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Kort voor vertrek

Door: Yasmin & Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

07 Maart 2011 | Taiwan, Taoyuan City

Binnen een uur vertrekt ons vliegtuig richting Bangkok en vervolgens Amsterdam. Het zit erop: onze indrukwekkende reis naar het prachtige Taiwan.

Vanmorgen hebben we rustig aan gedaan: uitgeslapen, ontbeten en de koffers/tassen gepakt en herpakt. Niet te geloven: we krijgen het nog allemaal mee ook, nadat we alle gekregen cadeautjes hadden ontdaan van hun doosjes en tasjes.

Rond 12 uur per taxi naar onze laatste toeristische bestemming. We hebben het dorpje Nanjiang met opvallende tempel en eettentjes bezocht. Plus een korte trail over de berghelling achter het dorp gemaakt. Daarna nog geluncht bij een traditioneel Hakka-restaurant. De kinderen vonden het heerlijk! Het went dus wel, de Chinese keuken.

Terug naar ons pension en om half 4 stond de taxi alweer voor om ons rechtstreeks naar het vliegveld te brengen. Ruim een uur later waren we er al en we konden als een van de eersten inchecken bij de KLM-balie.

----------
Yasmin:
"Ik heb nu veel zin om naar huis te gaan, want dan zie ik mijn vriendinnetjes en Amy weer. En dan kan ik weer hagelslag, aardappelen en lekkere yoghurt eten. Ik vond het hier wel super-leuk. Gisteren, toen ik mijn biologische familie zag, was mijn leukste dag."

-----------
Mickey:
"We gaan nu bijna in het vliegtuig. Daar hebben we allemaal een eigen televisie op de stoelen. Je kan er ook op gamen. Ik zie er ook wel naar uit om weer thuis te zijn, want dat vind ik heel fijn. Maar ik wil hier ook nog wel 10 weken blijven. Dan wel samen met mammie, pappie en Yasmin."
----------

  • 07 Maart 2011 - 11:34

    Dagmar:

    Nog even en jullie verlaten het prachtige land... maar met een hart vol bijzondere en mooie herinneringen! Goeie reis en tot snel!

  • 07 Maart 2011 - 11:49

    Fam. Van Der Velde:

    Een hele goede terugreis gewenst! We hebben genoten van jullie verhalen en van de foto's. Wat bijzonder dat we dit met jullie mochten delen. Wat was het een bijzondere reis!
    Tot heel gauw,
    liefs van ons 5en, Jan,Jenny,Mateo,Rico en Djodjo

  • 07 Maart 2011 - 11:52

    Jaap & Jop Zonneveld:

    Zojuist vond ik het webadres van Yasmin&Mickey, dus snel ingelogd. Blijkt dat jullie alweer in de lucht zitten op de thuisreis. Erg genoten van de prachtige reisverhalen en van de blijdschap van beide kinderen. Ook de dankbaarheid van de Taiwanese familie is groots.
    De kinderen hebben inerdaad het land van hun roots gezien en zullen dit meenemen voor de toekomst. Dan is het mooi te zien, dat Hengelo toch hun thuis is en dat mag voor jullie beide een feest zijn.
    Rust goed uit van de reis en heb ook veel napret.

  • 07 Maart 2011 - 13:10

    Judith En Erik:

    Hoi Hoi

    het was erg leuk om een beetje met jullie mee te reizen door jullie verhalen!
    ik kan me voorstellen dat je even moet acclimatiseren na zo'n bijzondere en intensieve reis
    een heel goede terugreis gewenst en tot sprekens!

    Groetjes, Judith, Erik, Nienke en Marte

  • 07 Maart 2011 - 14:08

    Adri En Ria:

    We zijn met jullie 'meegereisd' en hebben genoten van jullie reisverhalen.
    Waarschijnlijk kunnen jullie nog jaren teren op deze belevenissen. En wij nu ook een beetje, in ieder geval een beetje dromen.... dat hebben jullie wel in ons losgemaakt.
    We wensen jullie een hele fijne en goede terugreis.


  • 07 Maart 2011 - 14:56

    Oma Leny:

    Het is prachtig dat jullie zo'n fijne reis hebben gehad.Nu nog een goede terug reis en dan kunnen jullie tevreden terug kijken naar al het moois wat Taiwan jullie gebracht heeft. Ik kijk naar jullie uit en naar al de verhalen . Lieve groetjes en tot gauw.

  • 07 Maart 2011 - 18:57

    Jolanda:

    Ik heb met jullie meegenoten van deze indrukwekkende reis. Wat fijn dat je jouw biologische familie ook nog hebt kunnen ontmoeten Yasmin. Een heel mooi verslag heb je ervan gemaakt.
    Een goede terugreis en tot gauw!

  • 07 Maart 2011 - 20:58

    Lily:

    Jullie zijn nu onderweg denk ik... Goede reis en welkom thuis!! Kom maar fijn thuis met alle nieuwe ervaringen en de warmte van jullie biologische families erbij. Veel LIEFS, Lilyxxxx

  • 08 Maart 2011 - 09:57

    Leonie:

    Het zit er weer op! Wat hebben jullie ervan genoten! Het was erg leuk om jullie te volgen! Hoop dat jullie goed thuis komen en ik spreek je snel Elly!

    Groetjes aan jullie allen,
    Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 99937

Voorgaande reizen:

24 April 2016 - 18 Mei 2016

Taiwan: ver weg & thuiskomen

26 December 2011 - 07 Januari 2012

Winter op Madeira

24 Juli 2011 - 23 Oktober 2011

Zomer 7 in Pärnu

17 Februari 2011 - 08 Maart 2011

Terug naar Taiwan

Landen bezocht: