Geluksdag - Reisverslag uit Nanjhuang Township, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Geluksdag - Reisverslag uit Nanjhuang Township, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Geluksdag

Door: Yasmin & Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

06 Maart 2011 | Taiwan, Nanjhuang Township

We hebben lang uitgezien naar deze bijzondere dag. Vandaag zouden we mijn biologische familie ontmoeten. Gisteren hoorde ik wie er precies zouden komen: de twee oudste zussen en de jongere broer van mijn biologische moeder. Het leek me erg leuk. En ik was wel nieuwsgierig.

Eerst moesten we een uur met de taxi. Toen even wachten en een half uur met de snelle trein. En toen moesten we nog een nieuw opnamebandje voor de videocamera kopen, wat niet zo snel ging omdat we helemaal verkeerd liepen. Het was al kwart voor 2 toen we in een taxi naar het kindertehuis zaten. We kwamen dus iets te laat aan.

De familie was al boven. Toen ik binnenkwam, vond ik het toch wel een beetje spannend. Mijn oudste tante, Shao-Yin (33 jaar), pakte mij direct op en knuffelde mij. Toen moest ze huilen van ontroering. Het voelde voor mij wel fijn. Ik hoefde niet te huilen.
Tante Shao-Yin moest ook huilen omdat ze aan haar zus, mijn biologische moeder, moest denken die mij niet meer kan ontmoeten. Dat vind ik ook heel erg, maar daar kan niemand iets aan veranderen.

Daarna werd ik begroet door mijn andere tante, Yi-Jan (32 jaar), en mijn oom, Chieh-Wei (25 jaar). Zij waren ook erg ontroerd en hun handen trilden. Ik was blij om hen te zien. We gingen op de banken zitten en oom Chieh-Wei kwam naast mij zitten.
Toen kwam de grote verrassing, want ik kreeg achter elkaar heel veel cadeautjes. Het leek wel alsof ik jarig was. Ik kreeg een mooie pauw om aan de muur te hangen, twee kettinkjes met hangers van jade, van mijn oom een Forever Friends-horloge, een armbandje, een lichtgevende mini-lampion, en nog meer. Mickey kreeg ook een mini-lampion, mama kreeg een oranje armbandje en papa een pen met Swarovski-kristallen.

Daarna hebben we veel gepraat: papa en mama stelden vragen in het Engels, ook over dingen die ik wilde weten, aan de mensen van het kindertehuis. Zij vertaalden dat in het Chinees voor de familie en vertaalden de antwoorden weer in het Engels. Daarna kreeg ik te horen waar het over ging. De familie stelde ons ook vragen.
Af en toe moest iemand huilen, maar ik niet. Ik vond het heel fijn om mijn familie te zien. Iedereen heeft heel veel foto's gemaakt en papa heeft gefilmd.
Mijn tantes en oom vertelden dat ze eerst heel zenuwachtig waren voor de ontmoeting, maar dat ze nu heel blij waren om mij te zien. Ze bedankten mijn papa en mama steeds, omdat ze voor mij zorgen.

Na ongeveer 2 uur ging de familie weg. Wij hebben toen nog even bij de baby's gekeken in de nursery. Ik vond dat grappig om te zien. Er waren kleine en grote baby's. De verzorgers waren erg lief voor ze. Mama heeft aangewezen waar Mickey vroeger had gelegen.

Toen was het tijd om te gaan. We hebben op het treinstation nog Japans gegeten. Daarna gingen we in de verkeerde trein zitten, maar gelukkig konden we er nog net op tijd uit en in de goede trein stappen. Nu zijn we weer terug in ons pension in de heuvels.

Dit was een van mijn geluksdagen!

  • 06 Maart 2011 - 13:45

    Dagmar Heubach:

    Kippenvel.... ben heel blij voor je Yasmin!!

  • 06 Maart 2011 - 17:13

    Lily:

    Wat fijn lieve Yasmin! Ik ben ook ontroerd door wat je vertelt, ook al was ik er niet bij! Het leuke met geluksdagen is dat je daarna nog heeeeel lang dat gevoel van die dag kunt voelen. Jippieeeee! Veel lieve mensen zijn er voor jullie, in Taiwan en in Nederland, wow, fijn hoor.
    liefs liefs, Lilyxx

  • 06 Maart 2011 - 17:41

    Oma Leny:

    Ook ik moest een beetje huilen, Yasmin dat jij vertelde dat jij jou tante's en oom heeft ontmoet,dat is toch wel heel speciaal en heel fijn voor jou en voor jou pappa en mamma.Fijn dat
    ze ook zo blij waren je te ontmoeten,en dat ze ook nog kadootjes voor je meegebracht hadden.
    Als je nu ook nog foto,s van je familie hebt, dan kan je er altijd op terug zien, naar deze bijzondere ontmoeting. De foto's zijn ook erg mooi,bij het diner in het treinstation.
    Jullie hebben wel e'n prachtige reis gehad, ik heb genoten van de mooie reisverslagen die je
    mamma telkens weer gemaakt heeft.Ik ben trots op je Elly dat je dit allemaal zo mooi voor jullie
    kinderen heeft gedaan en zo goed georganiseert heeft. Vooral dat jullie alle vier zoveel geluk en
    liefde uitstralen op de foto's. Gauw tot ziens in Holland. xxxx

  • 06 Maart 2011 - 18:08

    Els Ten Ham:

    Wat een geweldig eind van jullie prachtige reis! Wat bijzonder dat jullie van allebei de kinderen biologische familie hebben kunnen ontmoeten!!
    Ontzettend emotioneel voor jullie.. maar zo waardevol! Julie hebben een prachtige reis gehad... met koffers vol maar vooral een hoofd vol, zullen jullie nu weer naar huis gaan.
    Een hele goede thuis-reis... en geniet nog van de laatste momenten in dit prachtige land. Ik heb genoten van jullie verhaal! Erg mooi om te lezen wat jullie in het prachtige Taiwan hebben beleefd!
    Groetjes van Els ten Ham

  • 06 Maart 2011 - 19:30

    Annemarie F:

    Yasmin, wat geweldig om te lezen dat jij nu ook je biologische familie hebt gezien en gesproken. Een top reis voor jullie alle 4. Tot gauw hier weer in het kouwe landje maar met Amy.
    Groetjes Anton en annemarie

  • 06 Maart 2011 - 19:39

    Annelore En Clarissa:

    Wat ontzettend fijn voor jullie allemaal dat dit ook voor jou Yasmin zo geslaagd en gelukt is!
    En wat heerlijk dat je dan kan fotograferen en filmen, zo belangrijk voor (iets) later, die bewegende beelden.
    (Op de foto zien we een klein beetje van je ForeverFriendsFamilie horloge, Yasmin...)

    Nou lieve mensen, op de dagteller staat dat jullie over 2 dagen weer thuis zijn...nog even lekker genieten van elkaar en alles om jullie heen...pas goed op dat je de juiste weg terug neemt, geen verkeerde bussen treinen of wat dan ook...want dan heb ik hier een meisje dat het dan echt woensdag niet meer trekt zonder vriendinnetje.
    Tot heel gauw ziens!

  • 06 Maart 2011 - 22:29

    Fam. Post (Annika):

    Yasmine, wat ontzettend fijn dat ook jij je biologische familie hebt ontmoet!. Het lijkt mij heel bijzonder voor jou en Mickey om je biologische familie te ontmoeten. Maar ook voor jullie vader en moeder heel bijzonder, lijkt me. Wat een ontzettend waardevolle en fijne reis....

    groetjes,
    Mirjam, Wilko, Jakko en Annika

  • 07 Maart 2011 - 00:08

    Opa En Oma:

    Yasmin...zeker een geluksdag, toen je kennis maakte met je biologische tantes en oom!!!
    Ontroerend mooi! Dat is iets om nooit meer te vergeten.
    Wat een mooie afsluiting van jullie avontuurlijke vakantie.
    Mickey:
    Wat veel leuke en stoere dingen zoals boogschieten en karten hebben jullie gedaan.
    Mooie zeedieren, daar kan je op school best veel over vertellen.
    Rene en Elly:
    Jullie hebben een heel bijzondere vakantie gehad met alle uitgekomen verwachtingen.
    Goed geregeld en goede planning.
    Chapeau!!
    Tja, we konden het niet laten na onze vorige reactie toch nog een keer te reageren.

    Nogmaals goede vlucht, wel lang, maar met een voldaan gevoel!
    Tot ziens!!

  • 07 Maart 2011 - 03:37

    Yasmin En Mickey :

    Lieve allemaal, en in het bijzonder oma Leny,

    Dank jullie wel voor alle hartelijke reacties en lieve woorden. Erg fijn om - over alle afstand heen - zoveel tekenen van meeleven te ervaren. We zijn blij dat het weblog dit mogelijk maakt.

    Voor ons allemaal was het heel speciaal om de beide geboortefamilies te ontmoeten. Dit zijn de roots van Yasmin en Mickey. Door met eigen ogen te zien uit welke nesten ze komen, wordt hun basis voor de toekomst verstevigd. Daarvan zijn we overtuigd.

    We zijn ook heel dankbaar dat het voor hen en ons allemaal zo positief is verlopen. Dat had ook heel anders gekund. Het mooie is dat beide families veel warmte en genegenheid richting Mickey en Yasmin hebben getoond. Dit nemen ze met zich mee: het gevoel dat ze er mogen zijn en dat er destijds in hun belang de moeilijke keuze is gemaakt om ze elders te laten opgroeien.

    Groetjes van René en Elly

  • 08 Maart 2011 - 16:05

    Yasmin En Mickey :

    Hoi Annelore
    Leuk dat je op mijn verhaal hebt gereageert.
    Ik ben nu thuis woensdag ben ik weer op school.
    Ik heb in het vliegtuig overgegeven. Gelukkig wel in een zakje.
    Ik heb je heel erg gemist toen ik in Taiwan was nogmaals.
    Maar het was natuurlijk ook heel leuk in Taiwan.

    Groetjes,
    Yasmin ;-)

  • 08 Maart 2011 - 21:58

    Gemma:

    Wat mooi dat het allemaal zo goed is gelopen! Geweldig Yasmin, het was zeker een geluksdag.
    Ik ben ontroerd hoe mooi Yasmin het allemaal verwoord.
    Jullie hebben een geweldige reis gehad om nog heel lang van na te genieten!
    Liefs, Gemma, Maurice, Jules, Amelie & Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 100016

Voorgaande reizen:

24 April 2016 - 18 Mei 2016

Taiwan: ver weg & thuiskomen

26 December 2011 - 07 Januari 2012

Winter op Madeira

24 Juli 2011 - 23 Oktober 2011

Zomer 7 in Pärnu

17 Februari 2011 - 08 Maart 2011

Terug naar Taiwan

Landen bezocht: