Groene oase - Reisverslag uit Nanjhuang Township, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Groene oase - Reisverslag uit Nanjhuang Township, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Groene oase

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

05 Maart 2011 | Taiwan, Nanjhuang Township

Na het ontbijt hebben Mickey, Yasmin en ik eerst nog met een logge roeiboot het zwanenmeertje onveilig gemaakt. René aarzelde geen moment om ons gestuntel digitaal vast te leggen. Zie bijgaand het resultaat.

Daarna was het hoog tijd om de koffers te pakken. Via de receptie van ons hotel regelden we even na 12 uur een extra stop van de Kenting Express Bus. Deze bracht ons in ruim 2 uur naar HSR-station Zuoying.
Nog geen 10 minuten later zaten we al in de HSR naar het noorden. We blijven ons erover verbazen hoe snel, efficiënt en toch rustig het openbaar vervoer functioneert. Niets geen geschreeuw, geduw of getrek, geen opstoppingen, vertragingen of overboekingen... Dit is Taiwan!
In 1,5 uur raasden we comfortabel en op topsnelheid naar HSR-station Hsinchu, op een half uur van Taipei. Hier aangekomen werden we opgewacht door de taxi die we via ons volgende hotel hadden geregeld. Na nog eens 1 uur over allerlei soorten wegen arriveerden we bij het kleine familiehotel: LTC Holiday Pension.

Wat een aangename verrassing: het pension blijkt idyllisch te zijn gelegen in een heuvelachtig gebied. Nanjiang noemt zichzelf "The Green Miracle" en is populair onder Taiwanezen. Hier geen hoge bebouwing en drukke wegen, maar een oase van rust en groen.
Wij hadden vooraf eigenlijk geen idee; ik had gewoon een rustige plek uitgezocht voor onze laatste 2 dagen. Nu blijkt dit een leuk gebied te zijn met verschillende trekkings, bergdorpjes, tempels en bezienswaardigheden.
We zullen het meeste moeten reserveren voor een volgende reis, want morgen staat in het teken van de ontmoeting met Yasmin's familie in Taipei. Om 11 uur staat de taxi alweer voor de deur...

• 05 Maart 2011 - 20:39

Opa En Oma:

Voordat de lange reis weer naar huis begint, nog even een reactie op de laatste 2
    reisverslagen.
    Het was weer een mooi verhaal over wat jullie hebben gedaan.
    We hebben de foto's bekeken en gezien hoeveel er genoten wordt door jullie alle vier.
    Wij zijn erg benieuwd hoe de ontmoeting van de familie van Yasmin zal zijn.
    Yasmin, geniet er maar van.
    Nog een paar fijne dagen en dan terug met het vliegtuig.
    Een hele fijne en goede reis toegewenst en we hopen jullie goed en gezond weer te zien.

Hrt. vanuit Wezep.

• 06 Maart 2011 - 02:06

Tante Yvonne:

Hello allemaal, finally I had time today to look at all the photos from your whole week. Very beautiful landscapes and interesting places that you have visited. Glad that you are all making so many wonderful memories with this amazing reis! Nog een goede reis naar huis! Veel liefs van Yvonne

• 06 Maart 2011 - 08:00

Clarissa:

Even weer jullie reisverslagen, foto's en video's gelezen..en oh jullie morgen, is nu hier bij ons!
    Spannend en hopelijk brengt het jullie heel veel goeds!
    Tot snel

• 06 Maart 2011 - 09:18

Annelore:

Leuk hoor bootje varen
    En je eigen etage leuk zeg en leuk t-shirt zeg en is de schram al weg ik hoop het wel
    En mamma zei dat je misschien je familie weer zou zien ?
    van Annelore

• 06 Maart 2011 - 11:02

Lily:

Mooie t-shirts hebben jullie, met de vogels en Formosa... Die zwaan zwemde voor zijn leven...
    Ik hoop dat vandaag mooi en fijn is als je je familie ontmoet Yasmin. Nog hele fijne dagen in Taiwan!! Veel liefs, Lily

• 06 Maart 2011 - 12:41

Dagmar Heubach:

Lieve Yasmin, hopelijk kun je samen met papa, mama & Mickey terugkijken op een hele mooie en bijzondere dag. Nu besef je het wellicht nog niet helemaal, maar ik weet zeker dat je deze dag in de toekomst heel erg zult koesteren!! Geniet nog van de laatste daagjes!!

• 06 Maart 2011 - 19:29

Marja Hamer:

Jeetje wat is het daar mooi zeg!! Heel indrukwekkend, mooie natuur, mooie verhalen en mooie foto's!! Ook heel gaaf dat Yasmin haar familie heeft ontmoet. Geniet er nog maar even van want ik begrijp dat de reis al weer bijna voorbij is. Groetjes van Marja Hamer