Weer thuis! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

08 Maart 2011 | Nederland, Hengelo

Het zit erop, onze reis naar het mooie Taiwan. :-(
Na een vlucht van 17 uur, inclusief tussenstop in Bangkok, landden we vanmorgen om 5:45 uur op Schiphol.
Mickey heeft een groot deel van de reis slapend doorgebracht. We zaten precies voor de pantry, waardoor hij op de grond achter onze stoelen een bedje kon improviseren.
Yasmin heeft ook geslapen, maar wat korter en toen ze wakker werd was ze weer ziek. Volgende keer nemen we reistabletjes voor haar mee. Ze heeft 3 keer overgegeven; zodra we in de trein zaten was het over.
Om 9:00 uur kwamen we aan in Hengelo en even later waren we thuis. Gelukkig hadden de buren vannacht de verwarming alvast aangezet, want het is hier KOUD!
Van de ochtendspits hebben we niet zoveel gemerkt. Maar we waren dan ook een beetje de kluts kwijt wat de tijd betreft. Ik moet de hele tijd op de klok kijken, omdat mijn tijdsgevoel er een paar uur (zeg maar 7 uur) naast zit. Dat wordt morgen nog wat op het werk...

Voor iedereen die dit weblog heeft gevolgd zal het duidelijk zijn dat we met heel veel warmte, plezier en dankbaarheid terugkijken op deze reis. We hebben verschillende facetten van het land leren kennen: van drukke steden tot bergen en zee; van snelle treinen, hoge torens en high-tech tot kleurrijke tempels, aboriginaldorpen en traditionele maaltijden. En we hebben kennis mogen maken met de vriendelijke bevolking.

Het meest bijzondere en waardevolle waren uiteraard de ontmoetingen met de biologische families van Mickey en Yasmin. Dit zullen we voor altijd samen koesteren. We hopen en verwachten dat deze ontmoetingen bijdragen aan een stevige basis voor onze kinderen.

Onze dank gaat uit naar Cecilia, Ruey-Ling en Zuster Rosa van Cathwel Service. Zij hebben veel tijd en moeite geïnvesteerd om de ontmoetingen mogelijk te maken. We hebben grote waardering voor hun professionele en empatische begeleiding. Hierdoor kunnen alle betrokkenen met een goed gevoel terugkijken op de - in zichzelf emotionele - ontmoetingen. Op onze complimenten antwoordden ze echter glimlachend: "That's nothing. We just care for the children."

• 08 Maart 2011 - 20:52

Dagmar Heubach:

WELKOM THUIS!!! Het zal wel even duren voordat alle belevenissen van de afgelopen weken zijn "geland", maar wat hebben jullie een mooie reis gehad! Bedankt dat we jullie mochten volgen en heel veel succes morgen met het normale leven! ;)

• 09 Maart 2011 - 16:01

Stans:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Veel plezier met nagenieten, en succes weer met het weer opstarten hier. Ik heb met veel plezier jullie belevenissen gevolgd! Hopelijk zien we elkaar binnenkort weer eens.

• 09 Maart 2011 - 19:19

Jolanda:

Fijn dat jullie weer thuis zijn. Wat ontzettend mooi dat we jullie op deze manier achterna konden reizen. Ik hoop dat jullie nog even een paar dagen de tijd hebben om bij te tanken en alle indrukken te verwerken voordat jullie weer aan de slag gaan.
    Veel om bij te praten. Ben benieuwd naar al julie verhalen en mooie foto's. We spreken gauw wat af. xx

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011