Voorzichtig op pad - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Voorzichtig op pad - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Voorzichtig op pad

Door: René

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

04 Maart 2011 | Taiwan, Taipei

Vanochtend werd allereerst de grote wens van Mickey om te gaan karten vervuld. Hij vond het natuurlijk weer 'vet cool' en bij elke bocht ging er stoer en quasi nonchalant een arm in de lucht.

Omdat het met Elly's voet wel ging, durfden we het toch wel aan -zij het voorzichtig- om met de scooters op pad te gaan. Eerst langs de Zuidelijke Baai en daarna richting vuurtoren. Op een gegeven moment zijn we echter omgekeerd vanwege de harde wind en lichte regen die van de berg afkomstig was en genadeloos om de zuidpunt heen sloeg. Het is net alsof hier twee klimaten heersen; gelukkig zitten wij net in het goede gedeelte.

Vanmiddag op tijd in ons huisje aangekomen om wat te lezen, te spelen en rustig aan te doen. Vanavond hebben we nog even met z'n allen in het warme roodkleurige bronwaterbad gezeten en in het huisje noodles verorberd. Morgen gaan we weer op reis richting het noorden.

• 04 Maart 2011 - 14:09

Lily:

De kleine bijrijder... Ooooh die bronwaterbaden, elke dag zitten jullie in een ander lekker bad lijkt het wel. heerlijk!

• 04 Maart 2011 - 20:50

Jolanda:

Hallo allemaal,

Blijft erg leuk om jullie avonturen te volgen. Ik hoop dat het weer wat beter gaat met de verwondingen.
    Alle vervoersmiddelen zie ik zo wel voorbijkomen: vliegtuig, fiets, snelheidstrein, scooter, kart, ... whats next ? Stoer dat jullie na het scootergebeuren vol enthousiasme in de karts duiken.
    Al jullie mooie verhalen en foto's maken het wel erg uitnodigend om zelf een keer naar Taiwan te gaan. Wat een mooi land. Heerlijk om jullie te zien genieten en ervaren.
    Goh Mickey en Yasmin, dat lievelingseten van jullie ziet eruit als rijst met doperwtjes en mais. Hebben jullie nu de gele M verruild? :-)
    Ik hoop dat jullie de komende dagen ook nog contact kunnen krijgen met Yasmin dr geboortefamilie en wat mensen kunnen zien en spreken.
    Maak er nog een paar mooie dagen van en tot gauw!

xx

• 05 Maart 2011 - 08:28

Annelore:

Hoi Yasmin
    Wat een mooi strand is wel lekker zomers. En die bloemen zijn ook mooi (bomen) en dat je daar sandalen aan kan dat wauw ik ook wel.
    en onze heele klas is naar een voorstelling geweest weet je hoe de titel heet -De rode prinses raar he.

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011