Ni-hao! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Ni-hao! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Ni-hao!

Door: Yasmin & Mickey

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

08 Januari 2011 | Nederland, Hengelo

Wij zijn Yasmin Min-Shao en Mickey Jing-Hsi. We zijn 9 en 6 jaar oud en we wonen in Hengelo (O). Op 17 februari 2011 gaan we voor het eerst terug naar ons geboorteland: Taiwan.

Onze mama - Elly - en papa - René - zullen hier bijhouden wat we allemaal beleven, want het wordt natuurlijk een groot avontuur. We gaan onze ‘roots’ bezoeken en dat is wel even wat anders dan een gewone vakantiereis. We hebben extra vrij gekregen van school, zodat we bijna drie weken op pad kunnen.

We hebben er super-veel zin in!

Yasmin & Mickey

----------
Yasmin:
“Ik ben er heel trots op dat ik in Taiwan ben geboren. Het is het mooiste land van de wereld en dat ga ik nu met eigen ogen zien. Eindelijk!”
----------
Mickey:
“Ik vind het heel cool dat we naar Taiwan gaan, maar ook best wel spannend. Hoe zal het daar zijn? En raak ik papa en mama niet kwijt, want alle kinderen daar lijken op mij.”
----------

  • 09 Januari 2011 - 15:39

    Anton En Annemarie :

    Wat ontzettend leuk, wij gaan jullie verhalen volgen!

  • 09 Januari 2011 - 19:02

    Gemma:

    Leuk! We gaan jullie zeker volgen, we zijn heel benieuwd hoe jullie het gaan vinden. En Mickey, de kinderen lijken er misschien wel (een beetje) op jou, maar zoals jij, is er echt maar 1!!
    Groetjes,
    Gemma, Maurice, Jules, Amelie en Louise

  • 09 Januari 2011 - 22:00

    Annet:

    Wow Yasmin en Mickey, wat bijzonder dat jullie op reis gaan naar Taiwan! Ik ga jullie verslagjes bijhouden hoor. Liefs van Annet

  • 10 Januari 2011 - 12:30

    Tinie Knoef:

    Dag Yasmin en Mickey,

    Wat een spannend avontuur gaan jullie tegemoet! Ik wens jullie heel veel plezier en een hele fijne tijd in Taiwan. En voor nu: lekker genieten van dit mooie vooruitzicht, heel veel plezier!

  • 10 Januari 2011 - 19:07

    Jolanda, H, R & F:

    Wat mooi om zo'n avontuurlijke reis te maken naar jullie geboorteland. Het liefst zouden we met jullie mee op reis gaan. We zullen jullie op de voet blijven volgen via internet.

  • 10 Januari 2011 - 20:26

    Oma Leny:

    Fijn Yasmin en Mickey dat jullie samen
    met mamma en pappa deze reis gaan
    maken. Naar dat mooie land waar jullie
    geboren zijn. Ik wens jullie een hele
    fijne vacantie en ik blijf jullie volgen
    via internet en later als jullie weer thuis zijn hoor ik graag de verhalen wat jullie beleeft hebben.
    Lieve Yasmin en Mickey een dikke knuffel en een kus van oma Leny
    Dag schatjes van mij.

  • 11 Januari 2011 - 06:20

    Ginette:

    Nou, super; jullie reis!
    Ik vond dat vorig jaar ook best spannend; zou ik, mama Ginette, mijn kinderen Gwen en Fei niet kwijt raken tussen al die kinderen die op hen lijken? Maar nee, hoor; Gwen en Fei waren (stiekem) toch wat verNederlandst: dat betekent, andere kleren, ander gedrag, andere gezichtuitdrukkingen. En niet geloven wat de mensen hier zeggen, hoor; Chinezen (en Taiwanezen) lijken helemaal niet allemaal op elkaar!
    Heel veel plezier!!!!

  • 11 Januari 2011 - 09:46

    Lily:

    Lieve Mickey en Yasmin, wat spannend zeg! Ik hoop dat jullie een hele mooie reis hebben en ook heel veel plezier. Als jullie onderweg zijn ga ik hier kijken, en het lijkt me mooi om daarna jullie verhalen zelf te horen. Ik ben heel blij dat jullie familie zijn. Kusjes van Lily

  • 11 Januari 2011 - 12:40

    Opa En Oma,:

    LieveYasmin en Mickey,

    Super cool dat jullie naar jullie rootsland Taiwan gaan over 5 weken.
    Bofkonten zijn jullie.
    Opa Piet en Oma Joyce willen ook graag weten wat jullie beleven en zoveel krijgen te zien.
    Het is vast een heel mooi land.
    Geniet alvast van alle voorbereidingen voor deze spannende reis!!
    Groetjes aan mamma en pappa.
    Veel liefs uit Wezep.

  • 11 Januari 2011 - 21:02

    Tante Ineke Nobbe:

    Ik ga jullie volgen hoor! Zo'n reis wil ik best een beetje meebeleven! Heel veel plezier voor jullie allemaal.

  • 12 Januari 2011 - 18:31

    Maike:

    wat leuk dat jullie op vakantie gaan.
    we gaan jullie zeker volgen.
    groetjes maike

  • 12 Januari 2011 - 18:57

    Tim En Simon Reerink:

    veel plezier, wij hopen dat jullie het leuk vinden in het vliegtuig , groetjes tim en simon

  • 19 Januari 2011 - 12:54

    Juf Martine:

    Veel plezier in Taiwan, Yasmin en Mickey.
    Kom maar met mooie verhalen terug op school.

  • 19 Januari 2011 - 14:56

    Pauline:

    Wat super leuk! Ik denk dat het vast heel spannend is om terug te gaan naar het land waar je bent geboren. En reken maar dat Anne (en ik denk Ruben en Hugo ook) jullie reisverslag zal volgen.
    Groeten en vast heeeeeeel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 99953

Voorgaande reizen:

24 April 2016 - 18 Mei 2016

Taiwan: ver weg & thuiskomen

26 December 2011 - 07 Januari 2012

Winter op Madeira

24 Juli 2011 - 23 Oktober 2011

Zomer 7 in Pärnu

17 Februari 2011 - 08 Maart 2011

Terug naar Taiwan

Landen bezocht: