Reisplan - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Reisplan - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Reisplan

Door: Yasmin & Mickey

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

23 Januari 2011 | Nederland, Hengelo

De reis komt langzaam dichterbij… Spannend!

We zullen even vertellen wat het plan is. We vertrekken op donderdagavond 17-2 en komen op vrijdagavond 18-2 aan. Het is daar 7 uur later dan hier en het is wel 15 uur vliegen. Dat lijkt ons dus niet zo leuk, maar ja.

Eerst gaan we natuurlijk naar Taipei, de hoofdstad. We blijven daar drie dagen en gaan allemaal bijzondere dingen bekijken. Er rijden heel veel scooters rond en er hangen overal lichtgevende uithangborden. Alles in het Chinees, lekker handig… Het lijkt ons wel grappig dat iedereen er Chinees uitziet.
In Taipei gaan we ook naar het nieuwe kindertehuis van zuster Rosa. Hier heeft onze mama in juli 2005 Mickey opgehaald. Het was toen wel spannend, want er kwam een tyfoon over het eiland waardoor ze niet konden vertrekken.

Na Taipei gaan we naar de bergen. Taiwan is helemaal niet zo groot, maar heeft wel hele hoge bergen, tot bijna 4.000 meter! De natuur is erg mooi en wild, dus we kunnen daar vast goed klimmen. En zwemmen, want ons hotel heeft een zwembad met een heel mooi uitzicht. Misschien wel een beetje koud, maar dat zien we dan wel. In de bergen wonen veel aboriginals, dus die gaan we ook bezoeken.

Het is de bedoeling dat we op zaterdag 26-2 in Tainan aankomen. Dit is een stad aan de westkust waar ze veel tempels hebben die we kunnen bekijken. Daarna gaan we vier dagen naar Kenting, helemaal in het zuiden. We hopen dat het daar warm is, zodat we lekker op het strand kunnen spelen. Maar anders zijn er ook nog wel andere leuke dingen te doen.

Dan is het alweer ons laatste weekend en moeten we terug richting vliegveld. We overnachten dan nog twee keer in een klein pensionnetje bij Miaoli. Op maandag 7-3 moeten we ’s avonds terugvliegen en dan komen we op dinsdag 8-3 ’s morgens heel vroeg aan op Schiphol. We weten nu al dat we dat niet leuk gaan vinden…

Yasmin:
“Voor school moet ik samen met mijn vriendinnetje Anne een werkstuk maken. Ik wilde het over Taiwan doen, maar zij is al drie keer naar Amerika geweest en wilde het daarover doen. Toen hadden we dus een probleem. Nu gaat ons werkstuk over de verschillen tussen Amerika en Taiwan. Het wordt erg interessant, want we hebben op internet al van alles opgezocht over de oorspronkelijke bewoners, de hoogste bergen, de presidenten, de dieren en nog veel meer.”
Mickey:
“Hallo vrienden van groep 3b, jullie zullen wel jaloers op me zijn. Als ik straks terugkom, mogen jullie me heel veel vragen stellen over Taiwan. Ik denk dat ik wel een hele week spreekbeurten kan houden. Jullie mogen natuurlijk ook op dit weblog reageren, dan kan ik meteen antwoord geven.”

• 31 Januari 2011 - 19:13

Adri En Ria:

Als we héél eerlijk zijn moeten we eigenlijk zeggen dat we best wel een beetje jaloers zijn op de reis die jullie gaan maken. Jullie gaan zoveel dingen zien en doen. We geloven je Mickey als je zegt dat je na deze reis wel een week lang spreekbeurten kunt houden en Yasmin voor jou komt volgend schooljaar een nieuwe kans voor een prachtig werkstuk over Taiwan. En dan kun je schrijven over je eigen ervaringen en er je eigen foto's bij plakken. Helemaal super, tóch!
    En natuurlijk is het niet leuk om 's morgens heel vroeg op Schiphol aan te komen maar dan duurt het niet lang meer voordat jullie Amy weer kunnen knuffelen. En dat maakt het vast wel weer leuk om terug te komen.

• 13 Februari 2011 - 18:10

Annelore:

sorry, net ging er iets mis..
    tjonge het zal vast spannend zijn.
    Zo`n hele reis naar Taiwan.
    En ik blijf naar je leuke verhaaltjes lezen.
    En kan niet wachten om weer te spelen en te lachen,groetjes van Annelore
    beste vriendin

• 15 Februari 2011 - 10:33

Tonny Zonneveld :

Geweldig leuk zo'n reisverslag te lezen. Zo kan iedereen met jullie meeleven.
    Voor Yasmin en Mickey een geweldige ervaring waar ze hun hele leven iets aan hebben.
    Mickey, ik denk dat jij wel 2 weken spreekbeurten kunt houden.
    Yasmin vast succes met je werkstuk over Amerika en Taiwan.
    Rene en Elly, geniet met z'n allen van deze geweldige reis.
    groeten van Piet en Tonny Zonneveld.