Sun Moon Lake - Reisverslag uit Renai, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Sun Moon Lake - Reisverslag uit Renai, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Sun Moon Lake

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

24 Februari 2011 | Taiwan, Renai

De medicijnen doen hun werk: Yasmin is er een stuk beter en stabieler aan toe. Gelukkig! Sinds de vlucht wisselt het bij haar van uitgelaten rondrennen en niets aan de hand tot plotseling opvlammende koortspieken van boven de 39 graden. Er viel geen pijl op te trekken. Vandaag was ze voor het eerst de hele dag in goede doen.

Zoals de titel al aangeeft: we zijn naar het Sun Moon Lake geweest. Ons hotel ligt op circa 1.900 meter hoogte en vanmorgen zag het ernaar uit dat het hier de hele dag zou blijven regenen. Dus bedachten we dat het iets lager en zuidelijker wellicht beter weer zou zijn. We hadden gelijk: Sun Moon Lake - een groot bergmeer op 760 meter hoogte en hemelsbreed zo'n 50 kilometer zuidwaarts - bleek de hele dag mooi weer te bieden. Het was er zelfs warm!

Na een busreis van 2 uur arriveerden we rond het middaguur bij het meer. Eerst hebben we ons tegoed gedaan aan luxe koffie, chocolademelk en taartjes bij Starbucks (toch een beetje opa's verjaardag gevierd: gefeliciteerd!).
Vervolgens fietsen gehuurd - even een scooter overwogen, maar ik durfde het niet aan - en begonnen aan een ronde om het meer. Yasmin zat bij mij voorop en Mickey bij Rene. Bij de eerste bocht raakten we de mannen al kwijt, want zij wilden toch per se de snelheid van een scooter evenaren. Wij daarentegen ontdekten een aantrekkelijk 'junglepad' rechts van de weg en gingen voor de avontuurlijke route.

Een half uur later zagen we elkaar bij de eerste bezienswaardigheid weer terug. De Wenwu Tempel is een groot en mooi gelaagd complex. Zeer fotogeniek! Heerlijke wierook ook weer, he kinderen? En mooie terrassen voor een dansvoorstelling.
Vervolgens verder klimmen en dalen (viel niet mee met die kleine wielen) naar de pauwentuin en Tehuashe, een aboriginaldorpje dat helaas vrijwel uitgestorven bleek te zijn. Yasmin sloot hier direct vriendschap met een lieve, kreupele herdershond. Ze mist Amy!
Inmiddels was het al bijna 5 uur, dus sluitingstijd voor het toeristische gebeuren. We zaten aan de andere kant van het meer en terugfietsen zou met de invallende duisternis een gevaarlijke (plus vermoeiende) onderneming worden. Gelukkig konden we vanaf Tehuashe een laatste boot charteren voor de terugtocht naar het beginpunt.
De boot legde nog even aan bij de Hsuanchuang Tempel, dus kon ik nog een mooie klim en foto's maken (Rene en de kinderen vonden het wel mooi geweest).
Na een traditionele maaltijd hadden we rond half 7 de bus terug naar Puli, alwaar de taxichauffeur van twee dagen geleden ons al leek op te wachten (de laatste bus naar Renai was allang weg). Om 8 uur waren we 'thuis'.

Kortom: een geslaagde dag en weer een mooi stukje Taiwan leren kennen. De foto's (en video!) vertellen de rest van het verhaal.

• 24 Februari 2011 - 13:36

Annemar Ie F:

Hè, blij dat Yasmin nu eindeljk beter lijkt. Ga maar lekker verder genieten van jullie geweldige reis.
    Hier ligt wat sneeuw. Groetjes uit hengelo

• 24 Februari 2011 - 22:53

Henrique:

Oeps foutje.....de tweede reis was in november 2009 en in niet in 2008 natuurlijk....

• 24 Februari 2011 - 23:43

Opa En Oma.:

Bedankt voor de mailtjes.
    Fijn, dat jullie op opa's verjaardag nog een fijne dag hebben gehad.
    En zelfs iets lekkers hebben gehad.
    Yasmin, gelukkig, dat je weer een beetje bent opgeknapt, zodat je weer van alles kunt genieten.
    Het was in het dorp echt wel een mooie herdershond.
    Mickey, jullie hebben weer een dag achter de rug met daarin een optreden van jou..
    Leuk om te zien.
    Heel veel plezier verder en we zijn benieuwd naar de verdere nieuwtjes en foto's.

• 25 Februari 2011 - 08:58

Annelore:

hoi Yasmin ik vond het niet zo leuk dat je keelpijn had, maar ik vond het wel leuk dat je die hond aaide...was je daar helemaal niet bang voor? hahaha. En is die rode inkt al van je duim of niet? en ik vond het knap met die stokjes, het eten lijkt me wel vies zeg of vind jij het lekker?
    en raat eens er is een baby geboren en het is een meisje ze heet Yara, dat betekent prinses. leuk hè. en zoals altijd een fijne reis en ik hoop dat je ook nog meer over je familie komt te weten.
    Vandaag is de laatste dag van onze vakantie, maandag moet ik weer naar school...nu al geen zin jakkiebrak en ooooooooooooja je hebt een nieuw plekje je zit op Bram's plek en ik op Maike's plek en naast Bram en Siemen . Tot over 11 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en ik mis je

• 25 Februari 2011 - 11:04

Lily:

Mooi hier zeg!! En René maar genieten van die frisse berglucht, goed zeg... Ik moet verschrikkelijk lachen om het filmpje van Mickey en heb het een paar keer achter elkaar gezien. Hartstikke goed, Mickey! Je bent zo snel en het ziet er heel bijzonder uit daar bij de daken en de mysterieuze lucht. Een echte capoeira dans. Prachtig!
    Fijn dat je je beter voelt Yasmin. Wat een reis. Ben geraakt door jullie verslagen en foto's. Dank je. liefs! lily

• 25 Februari 2011 - 15:43

Yasmin En Mickey :

Hoi Lily, grappig die video van Shaolin! Wil Mickey nu dus ook gaan oefenen...

• 25 Februari 2011 - 19:50

Gemma:

Coole demonstratie Mickey! ..tadaaa..
    Fijn dat Yasmin zich weer beter voelt.
    Liefs van ons allemaal

• 26 Februari 2011 - 02:16

@ Henrique,
    We kennen elkaar niet, maar heel leuk dat je ons volgt. Taiwan schept een band.
    Dank voor de links naar jullie weblogs. We zijn er nog niet aan toe gekomen, maar we gaan ze zeker nog bekijken.
    Veel geluk met Yuhsi!
    Groetjes, Elly & Rene

• 26 Februari 2011 - 02:51

@ Annelore,
    Gefeliciteerd met je nichtje Yara!
    Sommige dingen vind ik ook niet zo lekker. Andere dingen wel. We hadden aardbeien gekocht. En die hebben we bij het ontbijt op brood gegeten. Jammie!
    Ik ben ook blij dat ik weer beter ben. Vanmorgen moest ik de laatste vieze medicijnen innemen, dus nu ben ik er van af. Maar ik moet nog wel hoesten.
    Sterkte op school. En ik mis je!
    Groetjes, Yasmin