Gevechtshandelingen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Gevechtshandelingen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Gevechtshandelingen

Door: Mickey & Yasmin

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

28 Februari 2011 | Taiwan, Taipei

Mickey en Yasmin doen vandaag zelf verslag.

MICKEY ZEGT:

Vandaag zijn we naar een fort van de Nederlanders geweest. Zij hadden het gebouwd in de 17de eeuw. Het werd gebruikt als handelspost en er waren een heleboel kanonnen. Want ze hadden hele grote schepen en die moesten ze beschermen tegen vijanden.
Maar de Chinezen vonden het natuurlijk niet goed, want de Nederlanders bouwden het fort zonder te vragen. En ze zeiden: 'Nu is het eiland Formosa van ons.'
De Chinezen stuurden later een man met soldaten naar het fort en ze gingen vechten. Dat duurde wel 9 maanden. Maar op een dag gaven de Nederlanders zich over, want ze waren uitgeput.
De Chinezen waren lief, omdat de Nederlanders naar hun eigen land mochten terugkeren. Ze werden niet in de gevangenis gegooid of dood gemaakt.

Op de markt voor het fort vonden we een spelletje met oranje pistolen. Je kreeg een mand met balletjes. Die moest je in het pistool doen. Ik deed er soms wel 4 of 5 tegelijk in. Dan moest je op poppetjes richten en ze omver schieten.
Yasmin en ik hadden zoveel punten, wel 300, dat we iets mochten uitzoeken. We hebben allebei een pistoolspelletje uitgekozen. We hebben nu samen 4 pistolen en 20 pijltjes. Dus nu kunnen we in de hotelkamer geheim agent spelen. En we schieten wel 5 meter ver.

YASMIN SCHRIJFT:

We hebben vandaag nog iets cools gedaan. Op de hoogste verdieping van een warenhuis stonden grote apparaten waarop je games kunt spelen: schieten, drummen, motorrijden, enz. Er waren heel veel grote jongens en meiden aan het gamen.
Ik heb zelf op een motor geraced, geschoten op soldaten en Mario Kart gedaan. Ik was 2de geworden met Mario Kart.
Ik vond het vet cool!!!

  • 28 Februari 2011 - 14:11

    Jill Hamer:

    Lieve Jasmin en Mickey,

    ik hoop dat je het in taiwan leuk hebt. Je heb mooie foto's gemaakt en mickey je staat ook op leuke foto's nu kan ik goed zien waar jullie geweest zijn. Ik hoop dat jullie vader en moeder het ook leuk vinden.Jullie zijn naar de boederij geweest en in een snelle trein geweest ook lekker in bad.Juf Martine loopt nu zonder kruken en soms is haar enkel nog dik maar ze loopt nog mank.veel plezier nog verder in taiwan!!!

    Groetjes:Jill Hamer

  • 28 Februari 2011 - 14:37

    Tanja:

    Hoi allemaal,
    Het is leuk jullie verslagen te ontvangen. Elke dag kijk ik op de mail of er nog nieuws is.
    Ik heb 2 kinderen: Luuk is 9 jaar en Suzan is 7 jaar. Zij vinden het ook geweldig om samen met mij de verslagen te lezen en de foto's te zien. Zij vinden het voor Jasmin en Mickey heel stoer om zo'n reis te kunnen maken.
    Nog veel plezier van ons!
    Tanja, Luuk & Suzan

  • 28 Februari 2011 - 18:10

    Judith:

    Lieve allemaal,
    Wij zijn een weekje op vakantie geweest, dus ik moest veel bij lezen vandaag. Wat hebben jullie veel beleefd!!
    Yasmin, wij kwamen vorige week een meneer tegen die had 2 van die grote honden, volgens mij dezelfde als op jouw foto, alleen waren ze zwart. Hij vertelde ons dat die honden ieder wel 90 kilo wogen. Nou, die neem je niet zomaar even op schoot hè?!
    Geniet lekker verder van jullie reis en vanaf nu ga ik jullie weer iedere dag volgen.

    Groetjes, Judith en natuurlijk Pieter en Jorik

  • 28 Februari 2011 - 21:46

    Judith En Erik:

    Hoi Elly, Rene, Mickey en Yasmin

    wat leuk om al jullie verslagen te lezen op de weblog. ook prachtige foto's filmpjes etc.
    Een bijzondere reis voor jullie, daarom des te spannender om dit mee te mogen ervaren door jullie verhalen!
    het lijkt mij pittig maar ook heel mooi en waardevol om zo'n reis naar het geboorte land van jullie kinders te maken. ik hoop dat jullie er ook zo op terug kunnen kijken straks maar als ik het zo lees is dat wel het geval!
    wel gek want hier is de school na de voorjaarsvakantie voor onderbouw net weer begonnen!
    Geniet nog samen en wij blijven jullie volgen!

    Groetjes, Judith, Erik Nienke en Marte

  • 01 Maart 2011 - 12:09

    Opa En Oma:

    Voor Yasmin,
    Wat veel mooie tempels hebben jullie gezien.
    Het zal wel erg naar wierook en bloemen hebben geroken.
    Misschien wil je ons wel leren hoe je met die chinese stokjes kan eten?
    Oma is altijd erg geinteresseerd geweest in de Aboriginal-natuurvolken.Veel boekjes heb
    ik over hen gelezen. In Utrecht is een adres, waar je alles over hen te weten kan komen.
    We hopen ook, dat je nog een ontmoeting hebt met een tante.
    Zijn er nog gewone dorpen met Aboriginals of is alles een openlucht- museum geworden
    voor de toeristen?
    Voor Mickey,
    Een leuke foto van jou bij die trein. Vet cool!
    Geweldig, dat er zulke mooie treinen daar rijden.
    Mooie bergen zijn daar en was het leuk met papa op de fiets?
    De dansvoorstellingen van de Aboriginals lijken ons prachtig.
    Nog een week in Taiwan, de laatste dagen hebben jullie zeker nog veel natuurschoon te
    zien of niet?
    Wij volgen jullie iedere dag via de weblog!
    Tot de volgende keer.

  • 01 Maart 2011 - 19:08

    Annelore:

    hoi leuke speelplek zeg jullie video was heel mooi hoor het lijkt mij ook wel leuk onze klas mist je wel hoor en juf Martine is weer terug leuk he we hopen dat het leuk is in Taiwan prettige reis veel PLEZIER!!!!!!!!!!!!!! en Mickey ik zou niet op zon n kanon willen staan hoor wat dapper zeg veel plezier met je vakantie!!!

  • 02 Maart 2011 - 03:28

    Yasmin En Mickey :

    Hoi Annelore,
    Leuk dat je de video mooi vindt.
    Ik mis jou ook en de klas.
    Het is heel leuk in Taiwan!
    Ik denk best veel aan jou, Annelore.
    Groetjes,
    Yasmin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 99984

Voorgaande reizen:

24 April 2016 - 18 Mei 2016

Taiwan: ver weg & thuiskomen

26 December 2011 - 07 Januari 2012

Winter op Madeira

24 Juli 2011 - 23 Oktober 2011

Zomer 7 in Pärnu

17 Februari 2011 - 08 Maart 2011

Terug naar Taiwan

Landen bezocht: