Strandleven - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Strandleven - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Strandleven

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

30 Juli 2011 | Estland, Pärnu

Vanuit de lobby van het Rannahotel (ranna = strand) schrijf ik het vervolg. Dit hotel grenst rechtstreeks aan het strand, waar man en kinderen zich vermaken. Ons huisje is hier 500 meter vandaan, maar de gekochte internetkaart bleek niet te werken, dus vandaar deze oplossing.

Het is vandaag goed weer; de wolken lijken om Pärnu heen te drijven. Dat was gisteren wel anders. Toen hebben we de hele middag in het bij de kinderen favoriete 'waterpark' Tervise Paradiis doorgebracht. Mickey heeft net voor de vakantie zijn A-diploma gehaald, dus kon nu zijn zwemkunsten vertonen. Yasmin voelde zich op haar beurt ook geïnspireerd. En zo legden ze heel wat baantjes af. Mickey voelde zich overmoedig en daagde Yasmin uit tot wedstrijdjes, maar moest in haar toch zijn meerdere erkennen. Van René en mij wist hij wel te winnen, maar wij mochten dan ook alleen maar op de rug zwemmen zonder de benen te gebruiken. Ja, slim is hij wel...

Toen we hier donderdagmiddag aankwamen moesten we even bijkomen van de reis. De kinderen hadden prima geslapen op de boot, maar ik niet echt. 's Avonds lokte het strand: Yasmin en Mickey crossten op hun fietsjes door zand en zee, terwijl Amy hen als een razende achterna zat. Wellicht is dit haar eerste kennismaking met de zee... Ze vond het in ieder geval helemaal leuk, maar begrijpt nog niet dat ze het zeewater beter niet kan drinken. Officieel mogen honden in het zomerseizoen niet op het strand komen; we hebben echter bedacht dat het 's morgens vroeg en 's avonds moet kunnen. Gisterochtend heb ik Amy voor het eerst meegenomen met hardlopen: een mini-rondje park en strand van 2,5 km. Ging best goed, maar ze moest er de rest van de dag van bijkomen. Vanmorgen de herhaling. Als het een beetje wil lukken, kunnen we mooi samen opbouwen. Nu beschouw ik het korte rondje maar als warming up en loop ik daarna zelf nog een groter rondje.

Het vergaat ons dus goed. Ik ga weer snel terug naar het strand.

  • 31 Juli 2011 - 11:19

    Oma Leny:

    Hallo vacantie-gangers ,wat ziet het er weer prachtig uit,op de foto''s is wel te zien dat het genieten is. Jullie zien er stralend uit,en wat 'n mooie reis,met dat mooie park en zwembad
    het ziet er ook erg groot en van die prachtige dieren om zo van dichtbij te zien,het lijkt me wel erg indrukwekkend. Woesdag ben ik in Apeldoorn geweest bij de Julianatoren waar Jolanda
    met de kinderen óp,n camping stonden het was 'n hele bezellige dag,ik ben nog 3 dagen geweest
    Jolanda had 'n bed en bredfast voor mij geregeld het waren fijne dagen.Elly,Rene''Yasmin en
    Mickey heel veel plezier, en 'n poot voor Amy, Allen lieve groetjes van oma Leny.

  • 31 Juli 2011 - 17:28

    Annelore:

    Hoi Yasmin
    Ik heb er veel zin in.
    Ik heb mijn koffer al gepakt. Er zitten wel veel mooi weer kleren in, is dat wel goed?
    (ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor)


  • 01 Augustus 2011 - 07:22

    Yasmin En Mickey :

    Hoi Annelore

    Ja het is zeker goed dat je mooi weer kleren mee neemt.
    Want het wordt woensdag 23 graden.
    En daarna nog warmer.
    Vergeet niet je bikini niet!

    Groetjes,
    Yasmin

  • 01 Augustus 2011 - 08:49

    Yasmin En Mickey :

    @ Oma Leny,
    Wat leuk dat je nog een paar dagen vakantie hebt gehad in Apeldoorn. Echt een cadeautje hè, met Jolanda, Henry en de kids. Is hun vakantie nu ook al voorbij?
    Met het weer gaat het de goede kant op, hebben we gezien. Zowel in Nederland als in Estland. Vanaf mei/juni is het hier stralend zomerweer geweest, maar de laatste dagen is het net iets minder. Nu schijnt de zon weer volop!
    Liefs van Elly + fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 100020

Voorgaande reizen:

24 April 2016 - 18 Mei 2016

Taiwan: ver weg & thuiskomen

26 December 2011 - 07 Januari 2012

Winter op Madeira

24 Juli 2011 - 23 Oktober 2011

Zomer 7 in Pärnu

17 Februari 2011 - 08 Maart 2011

Terug naar Taiwan

Landen bezocht: