Herfstvakantie - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Herfstvakantie - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Herfstvakantie

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

18 Oktober 2011 | Estland, Pärnu

Terug van weggeweest: we zijn opnieuw in Pärnu. Het is prachtig herfstweer. Koud en winderig, maar wel met een stralende zon. Hier zijn de zomers korter en de winters langer dan in Nederland, dus we treffen een pracht van rood en geel verkleurd groen.

Gisteravond zijn we aangekomen, na een efficënte vlucht Weeze-Riga. Nog geen twee uurtjes vliegen; dat is wel even wat anders dan dagenlang in de auto. Onderweg met de huurauto, zo'n 35 km. van de luchthaven, hebben we heerlijk gegeten in een favoriet restaurantje (blokhut met speeltuintje aan de rivier). Toen we wegreden stond bij de inrit iemand met een fietspomp de achterband van zijn auto op te pompen. Voer voor leedvermaak, maar we werden meteen afgestraft: nog geen 50 meter verder hadden wij dus ook een lekke band. Balen! Mickey en Yasmin vonden het echter vooral heel interessant om te zien hoe René de band verwisselde. Dat ging niet helemaal vlekkeloos, maar het is gelukt. Dus vooruit, ietwat hobbelend door naar Pärnu.

Het is fijn om hier weer te zijn. Ik heb vanmorgen meteen een goede start gemaakt met hardlopen. Een paar keer het strand op en neer (ik moest wel, want de voetgangersbrug aan het eind richting bewoonde wereld stond onder water). Geweldig om me te meten met de natuurkrachten, met de harde wind die het zeewater omhoog stuwt, waardoor het strand is versmald en de pier waarover we 's zomers wandelden is verdwenen onder het zeeoppervlak. Een verlaten strand, met zeevogels als metgezellen en een dode zeehond dobberend in de branding. Ik probeer het beeld te schetsen...

René heeft alweer boodschappen gedaan en het gras gemaaid. Helaas hebben we de oogst van onze appelbomen gemist... Yasmin en Mickey spelen zich samen een eind in de rondte en hebben alweer de nodige tekenfilms gezien. We gaan zo een strandwandeling maken, want deze mooie woeste zee moeten zij ook meemaken. En dan nog de stad in, want er is een probleempje met onze elektriciteitsmeter.

• 18 Oktober 2011 - 10:39

Opa En Oma, Wezep:

Hartelijk bedankt voor jullie mailtje.
    Lekker op vakantie. Geniet er van!
    Zo te zien op de foto's zijn er weer mooie plaatjes te maken.

Veel plezier met jullie viertjes( of vijven?) en kom gezond weer terug.

• 18 Oktober 2011 - 18:57

Amy:

hallo baasjes!
    Daar zitten jullie dan lekker in Estland en ik hier op de zitzak in Hengelo.
    Die zitzak is van mij hoor! Ik wil er thuis ook zo eentje.
    Ik ga elke dag een paar keer wandelen en krijg ook af en toe een lekker snoepje. Het gaat dus best goed met mij. Vandaag moest ik even alleen blijven want mijn tijdeljke baasjes moesten weg maar de buurvrouw heeft me even uit gelaten, dus dat kwam wel goed. En ik heb ook al een boterham met pindakaas gevonden, lag zomaar op een bordje op een stoel. Ha, hoezo aan de lijn doen????
    een dikke poot van Amy

• 18 Oktober 2011 - 19:17

Yasmin En Mickey :

Ha lieve Amy,
    Je hebt het goed voor elkaar, zo te lezen. Lekker lui hangen op de zitzak en ondertussen kauwen op een broodje pindakaas. Ja, zo willen we allemaal wel uit logeren gaan!
    Gelukkig heb je het naar je zin en wordt er goed voor je gezorgd. Zelfs de buurt loopt weg met zo'n charmante hond, of niet?
    Nou, geniet er maar van. Voor je het weet is de week voorbij en moet je weer terug naar je mand en de droge brokken. Wat een hondenleven!
    Knuffel en poot voor jou en je vijf oppas-baasjes,
    Yasmin & Mickey (+ papa en mama)