Annelore en Yasmin in Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Annelore en Yasmin in Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Annelore en Yasmin in Tallinn

Door: Elly, Yasmin en Annelore

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

03 Augustus 2011 | Estland, Tallinn

Het liep vandaag iets anders dan gepland. Mickey en René voelden zich niet goed en bleven liever thuis. Dus vertrokken Yasmin en ik om 8:15 uur met z’n tweetjes naar Tallinn Lennujaam (= luchthaven). We waren er om 10:00 uur, dus ruim op tijd, want pas een uur later landde het Ryan Air toestel uit Weeze. Maar daar waren ze dan hoor: Annelore, geëscorteerd door haar moeder Clarissa. Na een paar foto’s en kussen kon Clarissa direct doorlopen van ‘arrivals’ naar ‘departures’ voor de terugvlucht met hetzelfde toestel. Tsja, je moet er wat voor over hebben… Maar super hoor, Clarissa, dat het zo kan!

Ondanks de korte nachtrust had Annelore zin om naar het centrum van Tallinn te gaan. Na enige omzwervingen wist ik een parkeergarage te vinden en liepen we onder een stralende zon de stad in. Tallinn heeft het mooiste oude centrum dat ik ken. Echt heel schilderachtig: nog vrijwel geheel ommuurd, met nauwe bochtige straatjes en smalle hoge huizen in pasteltinten. De sfeer is - buiten en binnen - heel Middeleeuws, dus het is net alsof je in een andere tijd terecht bent gekomen.

De meiden renden enthousiast Toompea op, de citadel. Ze bekeken alles goed en waren nog het meest onder de indruk van de parken en het uitzicht. Annelore verbaasde zich over de straatstenen (een en al afgeronde keien) en vond de Russisch-Orthodoxe kathedraal met al het goudwerk erg mooi. We bezochten een paar souvenirwinkeltjes. Toen we uitkwamen bij Raekoje Plats, het centrale plein, was het tijd voor drinken en ijs. Dus smullen geblazen!

Op de markt met traditioneel Estische kleding en voorwerpen bemachtigden de meiden een yin-yang vriendschapsketting. Nog snel even bij Olde Hansa lekkere amandelen en geurkaarsen ingeslagen, waarna Annelore en Yasmin het welletjes vonden. Om 15:30 uur zaten we weer in de auto op weg naar Pärnu (nou ja, eerst reden we volstrekt de verkeerde kant op – toch wel lastig als er niemand naast je zit die kaartleest). Ruim twee uur later waren we thuis in Pärnu.

-----
Yasmin:
Eindelijk is mijn vriendin er. We zijn gaan rondkijken in de stad Tallinn. We zijn in Middeleeuwse winkeltjes geweest. Het rook daar lekker. En we hebben er een soort appelflap gegeten.

-----
Annelore:
Ik vond het leuk om de stad Tallinn te bezoeken. Er waren schilderijen. Er waren ook leuke winkels. Even later zijn we naar de stad Pärnu gegaan.

• 03 Augustus 2011 - 20:20

Janko:

Hoi Annelore, wat leuk om te lezen dat je het al zo naar je zin hebt, en dat het lange wachten niet voor niks is geweest. Nu slaap je vast, dus als je dit morgen leest : Veel plezier. En goed luisteren.
    dikke kus papa.
    Yasmin : let je een beetje op Annelore, ze kent daar bij jullie nog niet zo goed de weg.

• 04 Augustus 2011 - 18:54

(tante) Thea:

Hallo lieve Annelore!

Wat handig is dit zeg, zo weet ik ook een beetje wat je allemaal beleefd daar op vakantie en zijn we er een beetje bij lijkt wel ;-) .

Zo te lezen heb je het super gezellig met je vriendinnetje. Wat fijn dat je mee mocht he! Heel veel plezier en groetjes aan de rest.

Dikke smakzoen!

• 05 Augustus 2011 - 17:44

Lily:

Leuk allemaal hoor! Heerlijk in de warme zon en bij de zee, en met je vriendinnetje ook nog. Fantastisch! Heel veel plezier! Liefs, Lily