Op avontuur tussen de takken - Reisverslag uit Valgeranna, Estland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Op avontuur tussen de takken - Reisverslag uit Valgeranna, Estland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Op avontuur tussen de takken

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

08 Augustus 2011 | Estland, Valgeranna

Gisteren was het opnieuw onwaarschijnlijk goed weer: zonnig en 26-28 graden Celcius. We zijn naar Valgeranna (= wit strand) geweest, hier zo'n 10 kilometer vandaan. Eerst nog een ochtendwandeling door Pärnu, op zoek naar een muziekworkshop voor kinderen die we niet konden vinden. Daarna nog even oefenen in de eigen boomhut voor het serieuzere werk in de middag.

In Valgeranna is in het bos achter het strand een heel gaaf avonturenpark aangelegd. Daarbij moet je niet denken aan de Efteling, maar aan een spectaculair klimgebeuren in de bomen. Via wiebelige bruggen, dunne kabels, scharende planken en zwiepende touwen werk je jezelf van de ene naar de andere boom. Steeds hoger en hoger. Je zit goed vast in een tuig, maar ik vond het af en toe toch wel doodeng. Vooral als je je langs een kabel heel snel naar beneden moet laten glijden. De kinderen hadden er daarentegen niet de minste moeite mee en slingerden zich als Tarzans en Janes door de takken. Jiehaah!

Na dit avontuur was het tijd om even te chillen op het strand. De kinderen zijn inmiddels dusdanig verwend, dat ze klaagden over de stenen en schelpen op dit strand die hen het lopen bemoeilijkten. Voordat we terug reden hebben we nog heerlijk gegeten in het enige restaurantje van Valgeranna - met mooi uitzicht!

• 08 Augustus 2011 - 07:29

Jasper:

het gaat bliksemen bij jullie en regenen ik mis je.
    mama: het regent hier nu heel hard en is leuk jullie verhaal te lezen over het klimmen, zie het helemaal voor me. Zou ik je nog wel herkennen Annelore als je bijna Jane van Tarzan bent?
    Veel plezier vandaag en we hopen dat de weersvoorspellingen niet helemaal uitkomen!

• 08 Augustus 2011 - 19:22

Oma Leny:

Fijn dat het zo mooi weer is bij jullie, hier is het op het ogenblik niet zo mooi.
    Storm en regen en morgen nog meer regen. Leuk om jullie verhalen te horen, en dat klimmen
    in die bomen het lijken wel kleine aapjes, geweldig dat jullie zo van de natuur genieten,
    nog heel veel plezier,en lekker ijsjes eten. Groetjes Oma Leny.

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011