Zon, zee en historie - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Zon, zee en historie - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Zon, zee en historie

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

05 Augustus 2011 | Estland, Pärnu

Het was gisteren een fantastische stranddag. De strandwacht vermeldde om 16:00 uur zelfs 30 graden Celcius! Met een licht windje erbij was het goed uit te houden. We brachten dan ook de hele dag op het strand en in zee door. Misschien iets te veel van het goede, want later bleken Annelore, René en ik wat rood te zijn verkleurd.

's Avonds begaven we ons naar de Punane Torn (Rode Toren) voor een 'historical tour' door Pärnu. Het bleek een privé-rondleiding te worden (vanwege het mooie weer en het Blues Festival hadden veel mensen waarschijnlijk andere prioriteiten). De dame die onze gids was had een interessant verhaal en leidde ons langs bijzondere gebouwen. We hebben dingen over de stad geleerd die we nog niet wisten. Annelore en Yasmin vonden de geschiedenisles ook heel interessant. Mickey vond het te lang duren, maar wist achteraf precies samen te vatten wat er was verteld.

PS Let vooral ook op de strandvideo's!

• 05 Augustus 2011 - 16:51

Clarissa:

oo-ie-a-a-a, wat een leuke video en foto's..we worden hier gewoon jaloers van dat heerlijke strandweer.

• 05 Augustus 2011 - 17:19

Fam. Van Der Velde:

Dat ziet er goed uit. Het roept herinneringen bij ons op van de zomer in 2008 toen wij samen met jullie in Parnu waren.
    Wij wensen jullie nog een fijne tijd daar en wat gezellig dat Annelore daar is. Voor ons is deze vakantie wel heel erg anders dan gepland. Bedankt voor jullie lieve mails!
    jenny en de mannen

• 05 Augustus 2011 - 21:20

Oma Leny:

De foto's liegen er niet om, dat Yasmin en Aneloren dikke vriendinnen zijn.Fijn om samen 'n weekje vacantie te vieren in zo'n mooi land,Elly en Renee laten jullie ook wat van het land zien dat is mooi dan kunnen jullie op school heel wat over vertellen.En Mickey slaat alles mooi in z'n hoofdje op.Ik wens jullie allen nog 'n paar mooie weken, liefs Oma Leny.

• 12 Augustus 2011 - 19:17

Linda Janse:

Wat ontzettend leuk deze site en om op de hoogte te blijven van al jullie belevenissen en ik zie dat jullie ook nog zeker een dikke week weg blijven. Bij mij geeft het weer allerlei flashbacks van de vakantie die wij samen met jullie mochten delen in Estland.
    Voor ons zit het er weer op en maandag beginnen de scholen weer. Geniet nog heerlijk van de komende dagen en elkaar.
    Lieve groet, Linda

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011