Terugreis - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu Terugreis - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Yasmin en Mickey - WaarBenJij.nu

Terugreis

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Yasmin en Mickey

21 Augustus 2011 | Nederland, Hengelo

We zijn weer thuis! Gisteravond om 23:00 uur in Hengelo aangekomen, na een lange, vermoeiende terugreis. Dat valt dan altijd toch weer ietwat tegen...

Vrijdag hebben we Zweden doorkruist: van Stockholm naar Malmö. De hele dag grijze, laaghangende bewolking en stromende regen. Oppassen geblazen dus met het wegdek; vooral onderaan de hellingen loerde de aquaplaning.
Eenmaal in Malmö aangekomen was het weliswaar droog, maar nog vrij koud. Dat waren we niet meer gewend... Jammer ook, want we vielen hier met onze neuzen in het jaarlijkse stadsfestival. Overal bandjes, kraampjes en eettentjes. Heel gezellig, maar iedereen liep wel een beetje te blauwbekken. Toch nog lekker (Chinees!) gegeten in het feestgedruis.

Zaterdag het vervolg van de tocht, door Denemarken en Duitsland. Tot Hamburg verliep alles voorspoedig, maar toen stuitten we op de eerste file... De ellende van de heenweg waren we nog niet vergeten (22 km file bij Hamburg), dus we namen direct de eerste de beste afslag met het doel om via B-wegen overal omheen te rijden. Tsja, dan moet je eerst al uitvogelen waar je precies zit en vervolgens hoe je komt waar je wezen wilt. De TomTom is dan niet bepaald behulpzaam, want die wil je steeds maar terugsturen richting snelweg.
Uiteindelijk konden we in Bergedorf een gedetailleerde kaart bemachtigen. Via een mooie omweg - met welkome stop bij het Stover Strand aan de Elbe - kwamen we vier uur later en onder Hamburg weer terug op de snelweg. Geen file meer gezien!

En nu dus thuis, maar niet voor lang. Vanavond aten we bij vrienden die morgenvroeg naar Terschelling vertrekken. Of Yasmin en Mickey zin hadden om mee te gaan? Nou ja, ja dus! Jippie, nog meer boten, zee en strand! Ze worden straks om 6:45 uur opgehaald. Het resetten kostte mij iets meer moeite dan de kinderen...

• 22 Augustus 2011 - 17:27

Opa En Oma, Wezep:

Bedankt voor alle foto's en verhalen.
    Gelukkig zijn jullie alle 4 (5) weer goed thuis gekomen na al het genieten .
    En nu dus maar weer aan de slag.
    De kinderen hebben het wel getroffen dat ze mee konden naar Terschelling.
    Een buitenkansje.
    Hrt. Gr. van ons uit Wezep.

• 22 Augustus 2011 - 18:50

Clarissa:

Altijd baas boven baas hahaha, wij laten 1 kind met een ander op vakantie gaan en jullie, zo begrijp ik alle 2 de kinderen!
    Fijn dat jullie er weer zijn, groeten van ons allemaal.

Yasmin en Mickey

Ni-hao, Wij zijn Yasmin Min-Shao (2001) en Mickey Jing-Hsi (2004). In februari 2011 zijn we voor het eerst terug geweest naar ons geboorteland Taiwan. Een super-reis waaraan we veel mooie herinneringen bewaren. Nu is het april 2016 en zullen we onze tweede rootsreis maken. We zien ernaar uit! Reis je met ons mee? Yasmin & Mickey -------------------------

Actief sinds 07 Jan. 2011